Bonjour,
J'ai décidé de tester la sauvegarde/restauration de mon site avant de le mettre en ligne. Tout fonctionne parfaitement après restauration excepté les sections Sobipro qui n'affichent que des pages blanches sur le site. J'ai trouvé ceci dans la documentation d'Akeeba qui semble expliquer le problème :
Effectivement j'ai constaté grâce à Firebug que les adresses des images sont absolues dans le CSS. Seulement je ne comprends pas ce que je dois faire pour y remédier. J'ose espérer que je ne dois pas ouvrir tous les fichiers du composant pour rectifier toutes les adresses... Y-a-t-il une autre méthode ?
Merci de votre aide !
J'ai décidé de tester la sauvegarde/restauration de mon site avant de le mettre en ligne. Tout fonctionne parfaitement après restauration excepté les sections Sobipro qui n'affichent que des pages blanches sur le site. J'ai trouvé ceci dans la documentation d'Akeeba qui semble expliquer le problème :
THIRD PARTY COMPONENTS WITH ABSOLUTE PATHS / URLS
As a side note, we might also add that some third party components, such as DOCman 1.4.x and VirtueMart 1.x, store absolute paths in their configuration files. If you restored to a different location / server than the one you originally had the site you backed up, trying to access your new web site's public front-end might result in blank pages or HTTP Error 500. You will have to edit the configuration of those components and ensure that you have changed the paths to reflect the correct paths on your new server / location. Special notes for VirtueMart are available in the previous page of this troubleshooter.
As a side note, we might also add that some third party components, such as DOCman 1.4.x and VirtueMart 1.x, store absolute paths in their configuration files. If you restored to a different location / server than the one you originally had the site you backed up, trying to access your new web site's public front-end might result in blank pages or HTTP Error 500. You will have to edit the configuration of those components and ensure that you have changed the paths to reflect the correct paths on your new server / location. Special notes for VirtueMart are available in the previous page of this troubleshooter.
Merci de votre aide !