Bonjour,
Sous J3, je fais la mise à jour pour avoir la dernière version de Akeeba, (la v8.2.2)
Puis une fois avoir migré sous J4, j'installe la dernière version de Akeeba (la version 9.4.3)
Puis lorsque je fais Akeeba Backup / control panel / migration
Un message en rouge :
et juste en dessous :
Je pense comprendre que le message en rouge est lié au fait que la migration a étonnamment déjà été faite ?!? ... ceci dit je ne retrouve pas l'historique de mes sauvegardes depuis l'interface.
Est ce plus prudent de désinstaller Akeeba Backup depuis J3 puis réinstaller Akeeba Bakup sous J4 plutôt que de tenter cette migration ?
Il s'agirait de réinstaller Akeeba Backup le plus proprement possible.
Je vous remercie de vos réponses.
Sous J3, je fais la mise à jour pour avoir la dernière version de Akeeba, (la v8.2.2)
Puis une fois avoir migré sous J4, j'installe la dernière version de Akeeba (la version 9.4.3)
Puis lorsque je fais Akeeba Backup / control panel / migration
Un message en rouge :
"The settings migration failed to complete. You may have to manually import your backup profiles and / or transfer and import backup archives."
"You have already migrated your settings from an older Akeeba Backup version
We detected that you have an older version of Akeeba Backup installed on your site. Click the button below to attempt an automatic import of your settings, backup history and backup archives stored in the default backup output directory. Please read the documentation carefully to understand the risks and limitations of this operation."
If the uninstallation of the old version of Akeeba Backup fails please do the following. First, install the latest version of Akeeba Backup 8. Then, install the latest version of Akeeba Backup for Joomla 4. Come back to this page and click on “Show me what to uninstall”. You will be able to uninstall it just fine. Please note that messages about FOF or FEF being unable to uninstall can be ignored; Akeeba Backup 8 will be uninstalled regardless of these messages."
We detected that you have an older version of Akeeba Backup installed on your site. Click the button below to attempt an automatic import of your settings, backup history and backup archives stored in the default backup output directory. Please read the documentation carefully to understand the risks and limitations of this operation."
If the uninstallation of the old version of Akeeba Backup fails please do the following. First, install the latest version of Akeeba Backup 8. Then, install the latest version of Akeeba Backup for Joomla 4. Come back to this page and click on “Show me what to uninstall”. You will be able to uninstall it just fine. Please note that messages about FOF or FEF being unable to uninstall can be ignored; Akeeba Backup 8 will be uninstalled regardless of these messages."
Est ce plus prudent de désinstaller Akeeba Backup depuis J3 puis réinstaller Akeeba Bakup sous J4 plutôt que de tenter cette migration ?
Il s'agirait de réinstaller Akeeba Backup le plus proprement possible.
Je vous remercie de vos réponses.
Commentaire